יצאתם לבלות באירוע ומישהו שם עליכם עין? יכול להיות שזה בכלל שוטר סמוי. בסוף השבוע יצאו כוחות משטרה מוגברים לאולמות אירועים ומקומות הומי אדם כגון קניונים, במטרה לאכוף את חוקי הקורונה.
2 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה במוקדי בילוי
מבצע אכיפה במוקדי בילוי
מבצע אכיפה במוקדי בילוי
(צילום: דוברות המשטרה)
"נתמקד בפעילות סביב אולמות שמחה, מקומות עם פוטנציאל להדבקה. לא נטפל בסבלנות, אלא ביד קשה במגמה לסגור גם עסקים לצורך הרתעה. אנחנו מתרשמים כי במקומות האלה לא שומרים על מרחקים ועל עטית מסכות, לכן נהיה קשוחים", אומר נצ״מ ישי שלם, ראש חטיבת המבצעים במשטרה.
"המטרה היא עצירת התפשטות המגיפה. נמשיך להפעיל את הפקחים וצוותי המשימה במרחב הציבורי על עטית המסכות. הדוח צפוי להיות מוכפל מ-250 ל-500 שקל בשבוע הבא, אך האכיפה לא תהיה אטומה", אומרים במשטרה.
המשטּרה המשיכה אמש (שישי) בפעילות אכיפה מוגברת בגזרת מחוז חוף, במסגרת הפיקוח הממוקד אחר הנחיות משרד הבריאות, תוך מיקוד במוקדי הבילוי ואולמות האירועים, על מנת לוודא עמידה בתקנות לשעת חירום, למען שלום הציבור.
בתוך כך, שוטרי המחוז ערכו אמש (שישי) ביקור בעשרות מתחמי בילוי באזור חיפה והסביבה, ישובי ואדי ערה ואזור זכרון יעקב וחדרה, ובחנו את עמידתם בתנאי התו הסגול, ובמקרים בהם נמצאו חריגות, נרשמו דוחות בהתאם.
2 צפייה בגלריה
מבצע אכיפה בחיפה והקריות
מבצע אכיפה בחיפה והקריות
מבצע אכיפה בחיפה והקריות
(צילום: דוברות המשטרה)
במהלך הפעילות אמש (שישי), נרשמו יותר מ-100 דוחות אזהרה וכ-500 קנסות בגין אי עטיית מסכה וכן 9 קנסות לעסקים בגין אי עמידה בתנאי התו הסגול, כאשר באחד המקומות, זומנו הבעלים לשימוע לבחינת סגירת המקום, במסגרת הליך רישוי, בשל חריגה ואי עמידה בתנאים כנדרש, באופן המסכן את בריאות המבלים.
פעילות האכיפה המוגברת והמבצע המשטרתי המיוחד יימשכו גם הערב (שבת), באמצעות מאות שוטרים ומפקחים ובמשטרה קוראים לציבור לגלות אחריות ולהישמע להנחיות משרד הבריאות, במטרה המשותפת - לבלום את התפשטות הנגיף בארץ.
"מבחינת הנסיבות אנחנו נותנים עדיפות למקומות עם תחלואה גבוהה ושם נכווין לאכיפה מאסיבית. לא נכנס למוסדות חינוך או משרדים, אבל נאכוף היכן שהסיכוי להתפשטות הוא גבוה וצריך להיות שם. במקום שהסיכון נמוך להדבקה נפעל באופן הסברתי, כמו לדוגמה אדם שמהלך לבדו ברחוב, אז נשקול את מתן הדוח".
עוד מדגישים במשטרה, כי כל האירועים מצולמים במצלמות הגוף אותם נושאים השוטרים. בנוגע לאירועי אלימות על רקע מתן דוחות הקורונה, טוענים במשטרה כי השימוש בכוח נעשה כאשר נלוו עבירות נוספות כמו סירוב לעיכוב או סירוב למעצר או ניסיון בריחה.
פורסם לראשונה: 09:52, 04.07.20